• 11-02-2017-ATB-tocht-in-Soest.jpg
  • TV20opnamen20Omroep20Max202.jpg

DSC 0448

Foto’s JNC 2016

Ook tijdens de 14e editie van de Jean Nelissen Classic heeft Sportkiek weer foto’s gemaakt onderweg.

Klik hier om naar de speciale pagina te gaan.

Terugblik Jean Nelissen Classic 2016

Terugblikken is belangrijk. De Driebergse Tourclub organiseert zelfstandig de Jean Nelissen Classic in Luxemburg. Een team vrijwilligers zet deze volledige organisatie neer. En daar gaan heel veel uren voorbereiding aan vooraf, om vervolgens vanaf de donderdag voor de tocht in Luxemburg met de uitvoering te beginnen. De vraag is altijd: zijn alle voorbereidingen voldoende geweest? Hoe wordt de JNC ervaren door de deelnemers? Want het doel van alle vrijwilligers is om de toerfietsers een leuke en aangename tocht te laten beleven.

De voorbereiding voor de volgende Jean Nelissen Classic begint eigenlijk al direct op de dag dat de toertocht wordt verreden. De vrijwilligers horen onderweg op de verzorgingsposten en bij de start-/finishlocatie vele reacties van de deelnemers. Kort na de tocht wordt er er een evaluatie gehouden met alle vrijwilligers waarin alle goede ervaringen en verbeterpunten besproken worden. Die nemen we mee naar de volgende editie.

Het team vrijwilligers van de Jean Nelissen Classic 2016 heeft na afloop aan de deelnemers van de 14e editie gevraagd hun ervaringen te mailen. Dat hebben we geweten! Onze mailbox puilde uit. Ook via Facebook (dtcfiets) hebben we diverse reacties en filmpjes mogen ontvangen. DANK VOOR ALLE REACTIES namens het vrijwilligersteam Jean Nelissen Classic 2016, bestaande uit: André, Annelies, Arie, Ben, Bert, Bryce, Carolien, Cees, Driek, François, Guyot, Hans, Ingrid, Jan, Mattie, Melanie, Nico, Paul, Rob, Rob, Tiffany, Toine, Venda en Willy. Wij hebben het graag gedaan en zien je graag terug volgend jaar op zaterdag 17 juni 2017 bij de 15e Jean Nelissen Classic.

Hierbij een greep uit de vele reacties van de deelnemers na afloop van de 14e editie:

Eric:JNCsp01
Mag ik jullie bij deze hartelijk bedanken voor de leuke dag en mooie route. Wij hebben er 120 km van genoten!

Pieter:

Voor mij was het de eerste deelname en heb niet zo veel klim ervaring, maar kon de geplande 140 km toch volbrengen. Dit was mijn zwaarste tocht tot nu toe tijdens mijn 3-jarige fiets carrière. Tijdens de klim op de Sint Nicolas was het wel druk, maar het was ijzingwekkend stil. Iedereen moest volle bak gaan om niet stil te vallen. Was wel een mooie opwarmer. Ik snap nu wel waarom de klim niet op het einde zit, haha.

De organisatie vond ik uitstekend. Fijne ontvangst waar we een duidelijk route schema kregen. Ondanks we wat later bij de posten kwamen, was de bevoorrading goed. Er was geen gebrek aan fruit, water, krentenbollen, etc. De sfeer bij de posten was goed en de vrijwilligers hadden er zin in. Mooi dat we na afloop ook konden douchen. De route was duidelijk aangegeven.

Voor iedereen die een dag sportief echt wilt afzien raad ik de JNC aan. Een hele uitdagende en zeker niet te onderschatten tocht door een heel mooi gebied. Ik heb de JNC 2017 al weer in mijn agenda staan.

Kees:
Bedankt voor een goed geregelde/georganiseerde tocht weer. Goed uitgepuilde route, mooie route, met mooie beklimmingen. Ik heb de 140 km gereden en ook volbracht.

Jaap:

Voor ons (zes jonge mannen) de eerste kennismaking met de JNC. Een fantastische ervaring!

Na de gevreesde aanloop met de Mt. Saint Nicolas kwamen we spoedig in het ritme. De inmiddels verschenen regen maakt de spieren wat stram, maar was uiteindelijk geen echte spelbreker. Hooguit moest er met wat meer voorzichtigheid worden gedaald. Derhalve hebben we de voorgenomen 120 km volbracht.

Hulde voor de organisatie. De route was uitstekend gepijld, nergens onduidelijkheden. De medewerkers waren vriendelijk, geïnteresseerd en boden voldoende proviand. Daarnaast was de route prachtig en uitdagend tegelijk. Het meest waardeerden we het feit dat de route zo verkeersluw was. Al met al een groot succes. Wat ons betreft graag tot volgend jaar!

Johan:
Dit was de eerste keer dat ik deelnam (220km). Gefeliciteerd aan het hele team voor het uitzetten van een absoluut prachtige route. Ik woon al 14 jaar in Luxemburg en heb al aan vele, meestal lokaal georganiseerde, toertochten deelgenomen. De JNC was veruit de mooiste tot nu. Ik heb een aantal wegjes ontdekt die werkelijk prachtig zijn. Ook de route-aanduidingen waren perfect (dit wil wel eens fout lopen bij de lokale organisaties). De bevoorrading was ook goed.

JNCsp04Ivo:

Namens ons team bedank ik jullie graag voor een fantastische JNC 2016. Route was heel goed uitgepijld. Ravitaillering uitstekend, met zeer vriendelijke DTC-ers 'in de bediening'. Pet af voor zo veel toewijding. Jullie gaan ons zeker terug zien.

Arthur:

Bedankt voor het weer organiseren van deze mooie tocht. Wij hebben met een clubje nu voor de 4e keer de Jean gereden over de volle 220 km. In 2011, 2012 en 2014 hebben we de tocht ook gereden. De tocht is zoals beschreven bijzonder zwaar, wat ook wel weer een uitdaging is. Dit wordt vooral veroorzaakt door de vele opeenvolgende beklimmingen van toch een behoorlijk kaliber. Je vraagt jezelf onderweg soms af waar jullie de klimmetjes vinden. De zwaarte is bekend en je weet waar je aan begint. De tocht is super uitgepijlt met pijltjes voor en na de afslag. Verder was de bevoorrading top. Helaas zat het weer niet mee waardoor de afdalingen soms gevaarlijk waren. Positief is ook dat er diverse afstanden kunnen worden verreden zodat ook de minder geoefende fietser kan proeven aan de beklimmingen.

Martine:
Ik heb met enorm veel plezier deelgenomen aan de Jean Nelissen Classic, 140 km. De route was perfect uitgezet, verzorgingsposten hadden ruim voldoende van alles, de route volledig uit kunnen rijden, kortom een groot succes!

Rombout:

Organisatie helemaal top! Bepijling/bebording goed. Eten en drinken onderweg goed. Ik vind het alleen jammer dat klimmetjes zoals die steile bij rillingen en mur v vianden er niet meer in zitten. Die van Dillingen had ik te laat door. Mur v Vianden doe ik er zelf nog bij. Ik snap dat zulke klimmen voor sommigen te zwaar zijn, anderen (zoals ik) verheugen zich daar juist op. Is het mogelijk om zoals bij Dillingen bijv. een ‘zwarte route’ als alternatief aan te geven zodat je als deelnemer zelf kiest of je voor zware of milde variant gaat?

Mijn doel was 220, die heb ik ook gehaald (hoewel mn tellers iets minder aangaven). Ik doe volgend jaar zeker weer mee.

Voor mij is de charme: Mooi, zwaar, schitterde omgeving, rustig verkeer en nette prijs.

Onno:
Bedankt voor de prachtige tocht. Ik heb ervan genoten. Uiteindelijk 81 km gefietst ipv 125 km maar dat kwam meer vanwege mijn eigen naïeve inschatting. Als het volgend jaar lukt doe ik weer mee.

Erwin:JNCsp05

Ik heb zaterdag geweldig genoten (en afgezien Glimlach) – naar mijn mening is de JN Classic ‘by far’ de leukste en mooiste toertocht in de Benelux !

Ik had me ingeschreven voor de 220km en heb deze route gevolgd tot na de laatste routesplitsing in de buurt van Diekirch, want toen was het beste er bij mij wel af en vond ik het wel welletjes. Al met al een kleine 180km gefietst.

Ik zou niks wijzigen aan de opzet en organisatie, want het was allemaal top geregeld en volgend jaar hoop ik er weer bij te zijn.

Alle vrijwilligers super bedankt voor jullie inzet !

Marcus:
Voor de eerste keer deed ik mee, laatste voorbereiding op de Marmotte over drie weken. Ik heb de 140km meegedaan en ook uitgereden.Mijn complimenten voor een fantastische tocht, goed uitgepijld, schitterende omgeving, over wegen met bijna geen verkeer. Verder heel erg goed dat jullie extra waarschuwen voor gevaarlijke bochten en afdalingen. Ik heb deze tocht aangeraden bij fietsmaatjes van me.

Auke:

Het was weer een hele mooie tocht. Goed georganiseerd!

Hans:
Geweldig georganiseerd en ik geef jullie voor het uitpijlen, eten en drinken onderweg en voor de prijs van € 12 voor de prachtige 180 km tocht een 10.

Marleen:

We hebben echt genoten van de tocht. Ik vond het zeer goed geregeld. Het was 's ochtends gelukkig niet te druk en ook waren er genoeg wc's. Heerlijk dat bij de kraampjes van alles klaar stond. Vers fruit jammie. En in de middag ook nog stevige koeken, precies waar ik toen behoefte aan had. De route vond ik ook heel mooi. Bijna geen auto gezien. Fijn ook om bij de beklimmingen te zien waar je aan toe was. De bewegwijzering vonden we ook zeer duidelijk.

En ook bij de finish weer verrast door heerlijke soep.

Goede fotograaf ook; handig met die klokken.

We hebben ook gebruik gemaakt van de suggesties waar te kamperen.

Kortom helemaal top! Niets aan veranderen.

Super bedankt voor het organiseren!!

Erwin:
We hebben een fijne tocht gereden afgelopen zaterdag. Alle 7 hebben wij de afstand gereden waarvoor we ons ingeschreven hadden (3x140, 1x180 en 3x 220).Het uitpijlen van de route was weer prima verzorgd. Ook de verzorgingsposten waren goed. Fijn dat de laatste post langer open bleef (we waren een beetje laat). We hebben het hotel voor volgend jaar al weer gereserveerd dus zijn we er ook bij de 15de keer weer bij.

Roberto:
Wat mij betreft was het één groot succes! I.v.m. kleine panne de 180km niet uit kunnen rijden, maar de 140 km was weer genieten.

JNCsp03Ton:
Het was echt super, prachtig en heel veel complimenten voor deze tocht. Voor mij en mijn maten de eerste keer dat we deze classic gereden hebben. En ondanks dat we ongeveer 4 uur in de regen hebben moeten rijden was het echt geweldig. We hadden een geweldig hotel ( Belle Vue ) zeer flexibel overal mee.
Zaterdag begonnen om 7.30 uur aan de 180 km en deze hebben we ook helemaal uit gereden. Moe maar zeer voldaan kwamen we rond 16.45 uur bij de finish aan. Volgens opgave op de Garmin 178,7 km en 3.730 hoogtemeters. Wat ons betreft volgend terug om weer de 180 te rijden en met een grotere groep wellicht. Heel veel dank aan alle vrijwilligers van jullie club die dit mogelijk gemaakt hebben.

Bert:

Bedankt voor weer een mooie tocht. Enorm genoten van het parcours en de goede organisatie.

Ivar:
Bepijling was goed, alleen de laatste heb ik gemist, waardoor ik op een gegeven moment helemaal bovenin Vianden zat (lekker extra klimmetje). Ik hoorde er meer die hem over het hoofd hadden gezien. Het asfalt is werkelijk goddelijk, zelden zo goed meegemaakt.

Mark:

Voor mij en mijn vriendin was het de eerste keer dat wij de Jean Nelissen Classic hebben gereden. Om een lang verhaal kort te maken, deze tocht is zeker voor herhaling vatbaar.

Het goede gevoel begon al op vrijdagavond enkele minuten voor 19.00 uur. Ik had onze Garmins niet kunnen laden en dat werd deze vrijdagavond meteen opgelost door een vriendelijke jongedame.

Op zaterdagmorgen om ff over zeven uur gestart, samen met vier anderen van onze club uit Den Dungen. Waarbij we met tweeën voor de 220 km gegaan zijn, twee voor de 180 km en een voor de 140 km.

De hele dag op welke post dan ook, vriendelijke mensen en op de tijdstippen dat ik langs gekomen ben, meer dan voldoende bevoorrading. Prachtige wegen en weggetjes, het was allemaal goed te doen.

Kortom chapeau voor de organisatie!

Rob:
Het was weer allemaal prima geregeld. Goed gepijld. Goede verzorging. Allemaal dikke prima. Ik reed voor de 7e keer mee geloof ik. Het was een aantal jaar geleden voor me. 180 km had ik voor ogen en dat is ook gelukt. Had me enkele maanden geleden voor 140 km ingeschreven. Volgend jaar zeker weer van de partij. Tot 2017.

Henk:

We hebben dit jaar voor de 7e keer deel genomen aan de JNC. En na afloop als we weer goed en veilig zijn gefinisht zeggen we tegen elkaar: het was weer prima voor elkaar.

Ook dit jaar was er weer een zeer gevarieerd parcours uitgezet. maar wat natuurlijk vooral belangrijk is, is dat de route goed is bewegwijzerd en dat er gewezen wordt op gevaarlijke punten. Dat was weer prima geregeld.

Ook de organisatie in het sportcentrum was weer top! Hartelijk dank voor weer een mooie tocht. En als jullie ook nog het weer een beetje onder controle krijgen, wordt het perfect.

Laurens:JNCsp02
+ uitstraling, positivisme en vriendelijkheid van de vrijwilligers
+ startlocatie / ophalen van startbewijzen, logistiek etc
+ route en bepijling en signalering van gevaarlijke passages
+ borden met profiel van de cols aan het begin van de ‘cols’
+ e-mail berichten en communicatie vóór het evenement
+ beschikbaarheid eten en drinken op de diverse posten

Ruud:

Met veel plezier de 140 km. gereden. De eerste keer en positief verrast door de goede en rustige wegen. Maar ja, ik ben dan ook de abominabele wegen in Wallonië gewend. Jammer van de regen, maar heb je niet in de hand. Ik hou het voor volgend jaar alvast in het achterhoofd. De verzorging en de bewegwijzering waren ook meer dan voldoende.

Hans:
Ik rij al jaren tochten georganiseerd door DTC en die zijn altijd prima georganiserd en goed uitgepijld. Dit was mijn eerste Jean NC en ook deze tocht was weer prima. Mooie tocht en goed georganiseerd. Hulde.

Michel:

Bedankt voor de geweldige organisatie van de JNC! Ik vond het schitterende tocht door een prachtig Luxemburgs landschap. Ik heb de voorgenomen afstand van 220 kilometer gereden. Samen met 4 andere fietsvriendenl.

De verzorging was uitstekend en mijn hart sprong open door de inzet van alle vrijwilligers. Mooie club hebben jullie!

Wytze:
Ik heb de 180 km gefietst en dat was ook de geplande afstand. Het was de eerste keer dat ik deze tocht gefietst heb. Ik vond de fietstocht geweldig.
- Bewegwijzering was uitstekend.
- De verzorgingsposten waren goed voorzien.
- De route was mooi over goede wegen.
- vooraf ophalen startnummer was goed geregeld.
- Start was in een leuke stad.
Eigenlijk alleen maar positieve opmerkingen. Negatieve dingen of ervaringen heb ik niet.

Arthur:

Het was wederom een prachtige dag. Ik heb de 120 km met heel veel plezier kunnen volmaken, dankzij jullie vlekkeloze organisatie en uitstekende verzorging.

Heel veel dank en hopelijk tot volgende jaar.

Tim:
Top tocht. Twee jaar geleden en nu de 180 km gefietst ter voorbereiding op de Marmotte toen en nu de Dolomieten Marathon. Erg van genoten. Goed georganiseerd, mooie routes en goed uitgepijld. Als jullie het weer ook onder controle zouden hebben, waren jullie perfect. Nu alsnog een 9.

Erwin:

Complimenten voor de gevarieerdheid van de route, hoe de route gepijld is TOP!, waarschuwingen op tijd en zeer nuttig! en daarnaast bij alle beklimmingen aangegeven hoe lang, hm-ers etc. Dit is erg fijn want dan kun je indelen en energie goed verdelen. Dit is bij deze zware tocht wel nodig. Verzorging onderweg was super ook omdat je weet dat je energiereepjes en gelletjes etc. zelf mee moet nemen.

DSC 0483Menno:

Afgelopen zaterdag heb ik de tocht voor de 2e keer gereden en het is wederom uitstekend bevallen.

1. Erg goed uitgepijld,

2. Prima verzorgingsposten,

3. Vriendelijke mensen bij de posten,

4. Afwisselend eten,

5. Prachtige route,

6. Wel jammer dat jullie het steile stuk uit Coteau de Hondsbierg eruit hebben gehaald, leuk is dat stukje natuurlijk niet zo na een verzorgingspost, maar geeft wel wat meer show aan de tocht en het stelt je doorzettings-/uithoudingsvermogen even goed op de proef. Volgende keer misschien de keus aangeven voor de steile of minder steile variant?

Huub:
Complimenten voor jullie, het was weer perfect geregeld. Zowel het uitpijlen van de tocht, het aangeven van de klimmen en de rustpauzes, alles prima geregeld. Ook het afhalen van het inschrijf nummer op vrijdag was gemakkelijk. We hebben de voorgenomen 180 km met zijn vieren uitgereden, zonder problemen.

Saskia:

Het was een prachtige rit, en super goed georganiseerd; volgend jaar zijn wij er weer bij. Fijne sfeer, niet te groots en niet te klein, nauwelijks haantjesgedrag, en rustige afdalingen. Heerlijke stroopwafels en fruit onderweg! De wegen zijn goed, de omgeving is mooi, de afstand is nog net leuk om te rijden vanuit Utrecht. Dat het regende, daar kunnen jullie helaas niks aan doen.

Jurgen:
Dit jaar was alles zeer verzorgd en goed geregeld. Parcours, bevoorrading, overal vriendelijk onthaal. Proficiat, houden zo, want wij komen volgend jaar met veel plezier terug naar wat mij betreft een van de mooiste, zo niet dé mooiste, rit in de Benelux. Dank voor de organisatie en de fantastische streek die we mochten ervaren.

I.v.m. privacy is de achternaam niet vermeld bij de reacties. Achternamen zijn bij de webredactie bekend.
Foto's op deze pagina zijn van Sportkiek.nl en Jan Westbroek

30-50-75-110-140 km Info

Zondag 24 september 2017 **
WNF Veluwse Herfsttocht

** Gepijlde toertocht (muv 30 km)
* Niet-gepijlde toertocht obv GPS en/of routebeschrijving

Tochtensponsors 2016

rabobank kl flanderijn gray  rijwielpaleis bilthoven gray care4bikes gray asport gr